شما در حال مشاهده وب سایت شخصی محسن محمودپور هستید . این وب سایت به قصد اشتراک اطلاعات و آگاهی بخشی به مخاطبین طراحی و اجرا شده است. در صورت تمایل با ما در ارتباط باشید

متفرقه

تبلیغات بنری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

تبلیغات بنری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

تبلیغات بنری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از راه‌های برقراری ارتباط کسب و کارها با جامعه هدف، تبلیغات است. امروزه با توجه به ورود تکنولوژی و دنیای دیجیتال به زندگی انسان‌ها، تبلیغات نیز رنگ و بوی دیجیتالی به خود گرفته‌اند. یکی از روش‌های تبلیغات در اینترنت، تبلیغات بنری است که بدون شک همگی ما حداقل یک بار با آن روبرو شده‌ایم. دراین مقاله قصد داریم به طور کامل به شرح این که تبلیغات بنری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؛ بپردازیم. اگر شما نیز به دنبال راهی برای معرفی کسب و کار خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با محسن ام پی همراه باشید.

تبلیغات بنری چیست؟

به دنبال اینترنتی شدن کسب و کارها، بازاریابی‌های سنتی، جای خود را به بازاریابی دیجیتال و یا همان دیجیتال مارکتینگ داده‌اند. تبلیغات بنری (نمایشی) یکی از روش‌های شایع بازاریابی دیجیتال است. این روش از تبلیغات، شامل طرح‌های گرافیکی به همراه فرمت‌های مختلف مانند: متن، تصاویر، ویدئو و… می‌باشد. این تصاویر گرافیکی در بخش‌های مختلف سایت‌ها در مقابل دید کاربر قرار داده می‌شود. پس از اینکه مخاطب بر روی بنر کلیک کند، به سایت تبلیغ کننده هدایت خواهد شد.

هدف از این تبلیغات، انتقال پیام برند به بازدیدکنندگان وبسایت پذیرنده تبلیغ و نیز افزایش ترافیک سایت است. معمولا صاحب بنر که سفارش تبلیغ داده است، وبسایت‌هایی را برای قراردادن بنر خود انتخاب می‌کند که مورد بازدید جامعه هدف او هستند. شکل کلی بنرها معمولا به صورت مستطیل است و آنالیزها ثابت کرده‌اند که هرچه بنر عریض‌تر باشد، تاثیرگذاری بیشتری نیز خواهد داشت. انتخاب اینکه بنر ثابت یا متحرک باشد به سلیقه و بودجه صاحب آگهی بستگی دارد.

تبلیغات بنری چیست| محسن ام پی

حتما بخوانید: پربازده ترین روش های تبلیغات در اینترنت و فضای دیجیتال

با انواع تبلیغات بنری (نمایشی) آشنا شوید

تبلیغات نمایشی به صورت های متنوعی انجام می‌شود که در ادامه با انواع آن آشنا خواهید شد.

Rich media ads

منظور از Rich media ads، همان ویدیوهایی است که در هنگام بارگذاری سایت، به صورت غیر منتظره نمایش داده می‌شوند. البته نوع کاربرپسندتری هم وجود دارد که مزاحمتی برای مخاطب نخواهد داشت. در این روش، تا زمانی که نشان‌گر موس بر روی ویدیو حرکت نکند، کلیپ اجرا نخواهد شد.

Overlays

بدون شک در هنگام جستجو در وبسایت‌های مختلف، بارها این تبلیغات را مشاهده کرده باشید. بنرهایی که در قسمت بالای صفحه مرورگر ظاهر می‌شوند و قابل بستن نیز می‌باشند، Overlays نام دارند.

بنرهای تعاملی

همان طور که از نام این تبلیغات مشهود است، استفاده از این بنرها به تعامل بیشتر با کاربر کمک خواهد کرد. این بنرها معمولا شامل گزینه‌هایی برای دریافت اطلاعات کاربران می‌شوند. از این روش بیشتر در زمینه خریدها و ثبت نام اینترنتی و امثال آن استفاده می‌شود.

البته متخصصان بازاریابی دیجیتال، دسته بندی دیگری از تبلیغات نمایشی عنوان کرده‌اند. این دسته بندی، شامل تبلیغات بنری کلیکی و تبلیغات بنری ثابت می‌شود. تفاوت عمده این دو نوع، در شیوه محاسبه هزینه آن‌ها می‌باشد. هزینه نوع کلیکی بر اساس تعداد کلیک بر روی بنر، محاسبه می‌شود؛ در صورتی که محاسبه هزینه در روش بنرهای ثابت، براساس مدت زمانی که بنر در وبسایت قرار می‌گیرد، است.

تبلیغات بنری چه ویژگی‌هایی دارند؟

استفاده از هر روش بازاریابی، ویژگی‌های خاص خود را دارد. این ویژگی‌ها به کسب و کارها کمک می‌کنند تا بتوانند برند خود را به مخاطبانشان معرفی کنند. در ادامه به صورت کامل با ویژگی‌های تبلیغات بنری یا Banner Advertising  آشنا خواهید شد.

تبلیغات بنری چه ویژگی هایی دارد؟| محسن ام پی

مزایای تبلیغات بنری چیست؟

برای انتخاب شیوه تبلیغات مناسب کسب و کارتان، باید به خوبی مزایای آن را بشناسید. پس با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین روش را برای معرفی برند خود انتخاب کنید.

صرفه جویی در هزینه‌ها

یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه تبلیغات، بحث مالی آن است. استفاده از بنرها در فضای دیجیتال بسیار مقرون به صرفه تر از استفاده از آن‌ها در بیلبوردها و فضاهای شهری است. در تبلیغات نمایشی، هزینه‌های گزاف مربوط به چاپ و نصب بیلبورد حذف خواهد شد.

پیشنهاد ویژه: دوره دیجیتال مارکتینگ

عدم محدودیت در طراحی گرافیک بنر

معمولا در بنرهای چاپی با محدودیت‌هایی مانند کیفیت چاپ، جلوه گرافیکی، رنگ و… مواجه هستید، در صورتی که در بنرهای دیجیتال این مشکل وجود نخواهد داشت. همچنین این فرصت را دارید که خلاقانه‌تر طراحی کنید و با مهارت بیشتری توجه مخاطب خود را جلب کنید.

گسترش تعداد مخاطبان

استفاده از تبلیغات بنری سبب جذب مخاطب بیشتر خواهد شد. از آن جایی که این روش مختص به مکان جغرافیایی خاصی نیست، افراد زیادی آن را مشاهده می‌کنند. البته فراموش نکنید که باید بنر خود را در وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی قرار دهید که مخاطبان هدف شما از آن‌ها بازدید می‌کنند.

دریافت اطلاعات دقیق از آمار بازدید

در استفاده از روش‌های فیزیکی معرفی برند، به هیچ عنوان امکان دریافت آمار بازدیدکنندگان وجود ندارد. اما در تبلیغات بنری می‌توانید اطلاعات دقیق و خاصی از بازدهی تبلیغ به دست آورید و آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید.

پیشنهاد ویژه: آموزش طراحی و راه اندازی کمپین تبلیغاتی در فضای دیجیتال

معایب تبلیغات بنری چیست؟

همان طور که تبلیغات آنلاین با روش استفاده از بنرها، مزایای زیادی دارد، معایبی نیز به دنبال خواهد داشت. این معایب به اختصار به شرح زیر است:

  • ایجاد حس آزار و مزاحمت برای کاربر
  • عدم رعایت حقوق مخاطب، به دلیل تبلیغ بی رویه در سایت‌ها
  • عدم ایجاد مخاطب هدفمند
  • نادیده گرفته شدن تبلیغات در اکثر اوقات

البته لازم به ذکر است که با رعایت استراتژی صحیح، می‌توان این عیوب را تا حد زیادی کاهش داد و یا حتی از بین برد.

جمع بندی پایانی

در این مقاله به این موضوع اشاره کردیم که تبلیغات بنری چیست و گفتیم یکی از روش‌های تبلیغات اینترنتی، قرار دادن بنر کسب و کار در وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف است. این تبلیغ مانند استفاده از بیلبوردها در دنیای واقعی می‌باشد، با این تفاوت که مزایای بیشتری در مقایسه با آن‌ دارد. کسب و کارهای مختلف با هدف معرفی برند و جذب ترافیک بیشتر، این روش را برای تبلیغات برند خود انتخاب می‌کنند.

به نظر شما برای اینکه بتوانیم از طریق تبلیغات بنری، افزایش جذب مشتری و ترافیک سایت را داشته باشیم، لازم است متن تبلیغاتی ما چه ویژگی هایی داشته باشد؟ نظرات عالی خود را با مطرح کنید.

منبع : www.roshdana.com

نویسنده

mohsen.mp

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *